Meta-tags
Zoekmachines indexeren op zogenaamde meta-tags. Dit zijn trefwoorden die uw
klanten het eerst te binnen schieten als ze aan uw soort bedrijf denken. Daarom
is het van het grootste belang dat in de broncode van uw webpagina's deze
metatags gedefiniëerd worden. Uiteraard zorgt JPGidee er, samen met u voor, dat dit
ook bij uw website gebeurt.
On-line
Op internet zijn veel websites te vinden waar uw website een vermelding kan
krijgen. Denk aan e-zines (electronische magazines), mailinglists van branche-verenigingen
of Kamers van Koophandel. Dit vergroot uw kans op bezoek. Ook kunt u met andere
(liefst verwante) sites afspreken dat u naar elkaar verwijst. U kunt dan op
elkaars site naar elkaar doorklikken. Het liefst natuurlijk op websites waarvan
u denkt dat er veel (potentiële) klanten komen. Dit kan via het opnemen van
links of banners. Maak gebruik van e-mail nieuwsbrieven om klanten op de hoogte
te brengen van vernieuwingen op uw site. In ruil voor enkele gegevens (bijvoorbeeld
e-mail adres, sekse, leeftijd en interesses) stuurt u hen eens in de zoveel
tijd een nieuwsbrief met nieuwtjes, feiten en aanbiedingen. Zo stimuleert
u herhaal-bezoek. Verleid uw klant om uw website in het mapje favorieten op
te nemen. Of -nog beter- probeer de klant zover te krijgen dat hij van uw
pagina zijn startpagina maakt.
Off-line
Adverteren in vakbladen, versturen van folders en presentatie van de website
op beurzen, zijn slechts een greep uit de mogelijkheden om uw website onder
de aandacht te brengen. Als u bezoekers wenst te ontvangen op uw website zult
u moeten werken aan "naamsbekendheid". Het internet-adres kan bijvoorbeeld
worden vermeld op uw briefpapier en op visitekaartjes van uw medewerkers.
Herhalingsbezoek
Met uw website wilt u klanten trekken, maar natuurlijk ook behouden. Bezoekers
moeten ook terugkomen op uw site. U kunt dit bereiken door uw site interessant
te maken. De vormgeving moet functioneel en gebruiksvriendelijk zijn en de
navigatie duidelijk en overzichtelijk. Maar bovenal moet de informatie actueel
zijn en aansluiten bij de behoefte van uw klant. En het beste is het om het
unieke aspect van internet te benutten, namelijk de mogelijkheid om interactief
te communiceren, bijvoorbeeld door middel van een zoekmogelijkheid, een forum,
een nieuwsbrief, of andere speciale dingen.